
Tóth László
KORR-SZAK Korrózióvédelmi Szakértői Mérnökiroda Bt
Végzettség: Okleveles Vegyészmérnök Budapesti Műszaki Egyetem 1967.
Szakmai gyakorlat:
- 1967-1970 Budalakk Festék és Műgyantagyár műgyanta üzemében üzemvezető mérnök voltam. Feladatom volt a festékgyár műgyanta igényének kielégítése és a fejlesztési eredmények üzemesítése.
- 1971-1993 Országos Szakipari Vállalat Műszaki fejlesztési osztályán laboratórium-vezető, majd festő, mázoló, tapétázó, burkoló kivitelezések fejlesztőmérnöke, 1981-től műszaki fejlesztési osztályvezető, 1986-tól a minőségbiztosítási szakmai terület vezetői munkáját is elláttam. Ezen időszak alatt került megvalósításra a Paksi Atomerőmű építése, aminél a dekontaminálható korrózióvédelmi bevonatok fejlesztését és a legkorszerűbb eszközökkel történő kivitelezését és ellenőrzését tartom legfontosabb munkámnak. 1986-ban Kiváló munkáért miniszteri kitüntetésben részesültem.
- 1993-1994 ÉMI Rt. Vegyészeti és Alkalmazástechnikai Tudományos Osztály, Festék Alkalmazástechnikai csoport vezetője, korróziós szakértője voltam. Munkám során alapvetően a munkahelyi problémák megoldására és a helyszíni vizsgálatok elvégzésére koncentráltam a korábbi években megszerzett tapasztalatok hasznosítása érdekében.
- 1994-2001 BUDALAKK Kereskedelmi és Festékgyártó Kft. műszaki vevőszolgálati igazgató, kereskedelmi igazgató voltam.
- 2001-2008 Zentax-Helios Kft. Mérnök tanácsadója műgyanta burkolatok, bevonatok, hidas korrózióvédelmi bevonatok témakörökben, valamint építőipari szakértője korrózióvédelem, műgyanta alapú bevonatok, festés, mázolás területen. Ezen a területen a legfontosabb munkámnak tartom, hogy megvalósítottuk számítógép vezérelte festék-színezési rendszert és sikerrel üzemeltettük azt. 2003-ban nyugállományba vonultam és külsős munkatársként dolgoztam tovább.
- Volt ÉMI-s kolleganőmmel közösen megalapítottuk a Minden-korr Korrózióvédelmi Mérnökiroda Bt.-t, amelynek azóta is tagja, szakértő mérnöke vagyok. Nagyszánú acélhíd korrózióvédelmi kivitelezésénél szakértői ellenőrzési feladatot végrehajtásában vettem részt.
- 2017. Szakmai munkám elismeréseként a BME jubileumi ülésén aranyoklevélben részesültem.
- 2019- Létrehoztam a KORR-SZAK Korrózióvédelmi Szakértői Mérnökiroda Bt-t a korrózióvédelmi szakértői, műszaki ellenőrzési feladatok koncentrált ellátására.
Főbb referenciák az elmúlt 10 évben
Legnagyobb acélszerkezetű hidak korrózióvédelmi minőség-ellenőrzés
- M44 autóút Körös híd acél mederhídja - 26 000 m2
- Budapest Százlábú Kerepesi úti híd - 14 000 m2
- 86 főút Zalalövői 2 db acélhídja - 53 000 m2
- M0 autóút Déli szektor bővítés új Duna hídjainak és kisebb felüljáró hidak - 50 000 m2
- Szolnok-Szajol vasútvonal Tisza és Zagyva hídjai - 70 000 m2
- M6 autópálya Szebényi 900 m-es acélhídja - 136 000 m2
- Budapest Margithíd városi híd felújítása - 143 000 m2
- Északi Vasúti Összekötő Híd (Duna híd) - 80 000 m2
Magasépítésben végzett független minőség-ellenőrzés, műszaki ellenőri megbízás
- Fáy utca 58. szám alatti Vasas SC. Labdarugó stadion különböző acélszerkezeteinek korrózió elleni védelme és beton lelátóinak burkolatai
- Puskás Ferenc Stadion acél tetőszerkezetének korrózió elleni védelme, betonpadlói burkolat kialakításai
- Nemzeti Közszolgálati Egyetem (Ludovika) Sportcentruma acélszerkezeteinek korrózió elleni- és tűzhatás elleni védelme
- Széll Kálmán téri metróállomás tetőszerkezet szigetelési munkái
- Mohácsi Vágóhíd betonpadlóin burkolat kialakítások
- Paksi Atomerőmű III. ütem, 2. fázis Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolójának acél- és betonszerkezeteinek korrózió elleni védelme
Vízépítésben végzett állapotvizsgálatok, tervezések, minőségellenőrzés
- Dunakiliti vízlépcső duzzasztóműjének vasbeton műtárgyai és acélszerkezetei felújítása
- KVASSAY hajózsilip vasbeton műtárgyai és acélszerkezetei felújítása
- Budapest Gellértfürdő vasbeton- és acélszerkezetei felújítása előtt állapotvizsgálat
- Kiskörei vízlépcső duzzasztóműjének vasbeton műtárgyai és acélszerkezetei felújítása
- Nyugati Főcsatorna beeresztő zsilip vasbeton műtárgya és acélszerkezetei felújítása
- Tassi zsilip állapotvizsgálata
- Komáromi kikötő szádfal rendszer korrózióvédelem
- Csepeli kikötő szádfal rendszer korrózióvédelem
Gondolatok a betonfelületek erózió és korrózió elleni védelméről
Kulcsszavak
Síkhullámosság, lejtéskorrekció, aljzatok
Összefoglalás
- Betonszerkezetek is korrodálódnak. A szén-dioxid és a víz szerepe a karbonátosodásban.
- Betonacélok korróziója és beton lúgossága csökkenésének viszonya.
- Betonszerkezetek korrózió elleni védelme és betontakarás védőbevonatokkal. Szabályozása MSZ EN 1504-2:2005.
- Bevonatok kialakításának feltételrendszere
- Tapasztalatainkat több tízezer m2 betonszerkezet és cementesztrich aljzat - mint a védőrétegek fogadófelülete – vizsgálati eredményei alapján adjuk közre.
- A kültéri szerkezetek készítése során az egyes évszakok eltérő klímaviszonyai kezdenek feledésbe menni.
- A műgyanta bevonati rétegek fogadására szolgáló cementkötésű aljzatok, felületek húzó-tapadó szilárdsága nincs köszönő viszonyban sem a műgyantákra előírt követelményekkel (AS szabvány).
- Az aljzatok síkhullámosságának megengedett értékei és a műgyanta bevonatok igényelt síkhullámossága két külön világ.
- A lejtésviszonyok tervezése, kivitelezése és a megrendelői igények teljesíthetősége között legtöbbször nincs közös nevező.
- A cementes kötőanyagú aljzatok síkhullámosság korrekciója és a lejtéskorrekció döntő többségben epoxi alapú méregdrága habarcsból készülhetnek.
- Az epoxi habarcsok kivitelezői házilagos olcsóbbítási kísérletei gyakran a nem elfogadható minőséghez vezetnek.
- Hozzuk a különböző érdekek mentén dolgozó fejek szürkeállományát közös nevezőre.
IRODALOMJEGYZÉK
Szerzők: International Organization for Standardization, Kiadvány megnevezése: ISO szabványok, Kiadás helye: MSZT honlapja