Tóth László

Tóth László
KORR-SZAK Korrózióvédelmi Szakértői Mérnökiroda Bt

Végzettség:  Okleveles Vegyészmérnök Budapesti Műszaki Egyetem 1967. 

Szakmai gyakorlat:

  • 1967-1970 Budalakk Festék és Műgyantagyár műgyanta üzemében üzemvezető mérnök voltam. Feladatom volt a festékgyár műgyanta igényének kielégítése és a fejlesztési eredmények üzemesítése.
  • 1971-1993 Országos Szakipari Vállalat  Műszaki fejlesztési osztályán laboratórium-vezető, majd festő, mázoló, tapétázó, burkoló kivitelezések fejlesztőmérnöke, 1981-től műszaki fejlesztési osztályvezető, 1986-tól a minőségbiztosítási szakmai terület vezetői munkáját is elláttam.  Ezen időszak alatt került megvalósításra a Paksi Atomerőmű építése, aminél a dekontaminálható korrózióvédelmi bevonatok fejlesztését és a legkorszerűbb eszközökkel történő kivitelezését és ellenőrzését tartom legfontosabb munkámnak. 1986-ban Kiváló munkáért miniszteri kitüntetésben részesültem. 
  • 1993-1994 ÉMI Rt. Vegyészeti és Alkalmazástechnikai Tudományos Osztály, Festék Alkalmazástechnikai csoport vezetője, korróziós szakértője voltam. Munkám során alapvetően a munkahelyi problémák megoldására és a helyszíni vizsgálatok elvégzésére koncentráltam a korábbi években megszerzett tapasztalatok hasznosítása érdekében. 
  • 1994-2001 BUDALAKK Kereskedelmi és Festékgyártó Kft. műszaki vevőszolgálati igazgató, kereskedelmi igazgató voltam. 
  • 2001-2008 Zentax-Helios Kft. Mérnök tanácsadója műgyanta burkolatok, bevonatok, hidas korrózióvédelmi bevonatok témakörökben, valamint építőipari szakértője korrózióvédelem, műgyanta alapú bevonatok, festés, mázolás területen. Ezen a területen a legfontosabb munkámnak tartom, hogy megvalósítottuk számítógép vezérelte festék-színezési rendszert és sikerrel üzemeltettük azt. 2003-ban nyugállományba vonultam és külsős munkatársként dolgoztam tovább.
  • Volt ÉMI-s kolleganőmmel közösen megalapítottuk a Minden-korr Korrózióvédelmi Mérnökiroda Bt.-t, amelynek azóta is tagja,  szakértő mérnöke vagyok. Nagyszánú acélhíd korrózióvédelmi kivitelezésénél szakértői ellenőrzési feladatot végrehajtásában vettem részt.
  • 2017. Szakmai munkám elismeréseként a BME jubileumi ülésén aranyoklevélben részesültem.
  • 2019-   Létrehoztam  a KORR-SZAK  Korrózióvédelmi Szakértői Mérnökiroda Bt-t a korrózióvédelmi szakértői, műszaki ellenőrzési feladatok  koncentrált ellátására.                                                          
     

Főbb referenciák az elmúlt 10 évben 
 
Legnagyobb acélszerkezetű hidak korrózióvédelmi minőség-ellenőrzés

  • M44 autóút Körös híd acél mederhídja - 26 000 m2 
  • Budapest Százlábú Kerepesi úti híd - 14 000 m2  
  • 86 főút Zalalövői 2 db acélhídja - 53 000 m2 
  • M0 autóút Déli szektor bővítés új Duna hídjainak és kisebb felüljáró hidak - 50 000 m2 
  • Szolnok-Szajol vasútvonal Tisza és Zagyva hídjai - 70 000 m2 
  • M6 autópálya Szebényi 900 m-es acélhídja - 136 000 m2 
  • Budapest Margithíd városi híd felújítása - 143 000 m2 
  • Északi Vasúti Összekötő Híd  (Duna híd) - 80 000 m2 

Magasépítésben végzett független minőség-ellenőrzés, műszaki ellenőri megbízás 

  • Fáy utca 58. szám alatti Vasas SC. Labdarugó stadion  különböző acélszerkezeteinek korrózió elleni védelme és beton lelátóinak burkolatai 
  • Puskás Ferenc Stadion acél tetőszerkezetének korrózió elleni védelme, betonpadlói burkolat kialakításai 
  • Nemzeti Közszolgálati Egyetem (Ludovika) Sportcentruma acélszerkezeteinek korrózió elleni- és tűzhatás elleni védelme 
  • Széll Kálmán téri metróállomás tetőszerkezet szigetelési munkái 
  • Mohácsi Vágóhíd betonpadlóin burkolat kialakítások 
  • Paksi Atomerőmű III. ütem, 2. fázis Kiégett Kazetták Átmeneti Tárolójának acél- és betonszerkezeteinek korrózió elleni védelme 

Vízépítésben végzett állapotvizsgálatok, tervezések, minőségellenőrzés 

  • Dunakiliti vízlépcső duzzasztóműjének vasbeton műtárgyai és acélszerkezetei felújítása 
  • KVASSAY hajózsilip vasbeton műtárgyai és acélszerkezetei felújítása 
  • Budapest Gellértfürdő vasbeton- és acélszerkezetei felújítása előtt állapotvizsgálat 
  • Kiskörei vízlépcső duzzasztóműjének vasbeton műtárgyai és acélszerkezetei felújítása 
  • Nyugati Főcsatorna beeresztő zsilip vasbeton műtárgya és acélszerkezetei felújítása 
  • Tassi zsilip állapotvizsgálata 
  • Komáromi kikötő szádfal rendszer korrózióvédelem 
  • Csepeli kikötő szádfal rendszer korrózióvédelem 

Gondolatok a betonfelületek  erózió és korrózió elleni védelméről

Kulcsszavak

Síkhullámosság, lejtéskorrekció, aljzatok

Összefoglalás

  1. Betonszerkezetek is korrodálódnak. A szén-dioxid és a víz szerepe a karbonátosodásban.
  2. Betonacélok korróziója és beton lúgossága csökkenésének viszonya.
  3. Betonszerkezetek korrózió elleni védelme és betontakarás védőbevonatokkal. Szabályozása MSZ EN 1504-2:2005.
  4. Bevonatok kialakításának feltételrendszere
  5. Tapasztalatainkat több tízezer m2 betonszerkezet és cementesztrich aljzat - mint a védőrétegek fogadófelülete – vizsgálati eredményei alapján adjuk közre.
  6. A kültéri szerkezetek készítése során az egyes évszakok eltérő klímaviszonyai kezdenek feledésbe menni.
  7. A műgyanta bevonati rétegek fogadására szolgáló cementkötésű aljzatok, felületek húzó-tapadó szilárdsága nincs köszönő viszonyban sem a műgyantákra előírt követelményekkel (AS szabvány).
  8. Az aljzatok síkhullámosságának megengedett értékei és a műgyanta bevonatok igényelt síkhullámossága két külön világ.
  9. A lejtésviszonyok tervezése, kivitelezése és a megrendelői igények teljesíthetősége között legtöbbször nincs közös nevező.
  10. A cementes kötőanyagú aljzatok síkhullámosság korrekciója és a lejtéskorrekció döntő többségben epoxi alapú méregdrága habarcsból készülhetnek.
  11. Az epoxi habarcsok kivitelezői házilagos olcsóbbítási kísérletei gyakran a nem elfogadható minőséghez vezetnek.
  12. Hozzuk a különböző érdekek mentén dolgozó fejek szürkeállományát közös nevezőre.

IRODALOMJEGYZÉK

Szerzők: International Organization for Standardization, Kiadvány megnevezése: ISO szabványok, Kiadás helye: MSZT honlapja